021-91017374

با ما در تماس باشید

لوله فایبرگلاس grp

فهرست مطالب

استفاده از لوله‌های مختلف در صنعت، یک امر رایج است که مهندسان بنا به شرایط مختلفی از انواع آنها استفاده می‌کنند. یکی از این لوله‌های بسیار کاربردی که از آن در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود، لوله فایبرگلاس  grpنام دارد. این نوع از لوله‌ها، انواع مختلفی دارند و هرکدام از آنها در مکان خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این صفحه به طور کامل به فایبرگلاس grp پرداخته شده است و شما با مشخصات، کاربرد، مزایا و انواع مدل‌های آن آشنا می‌شوید.

لوله فایبرگلاس GRP چیست؟

لوله GRP مخفف عبارت Glass Reinforced Plastic است که معنی آن مجهز شدن لوله پلاستیکی با الیاف فایبرگلاس و شیشه است. تولید این نوع از لوله‌ها یکی از مهم‌ترین کاربردهای کامپوزیت در صنعت به شمار می‌آید. ویژگی‌های منحصربه‌فرد لوله GRP از جمله مقاومت مکانیکی بالا، باعث شده است که از آن در مکان‌های مختلفی استفاده کنند.

در ساخت لوله فایبرگلاس  grpاز مواد مختلفی مانند ماسه، فیبر شیشه و رزین پلی‌استر ترموست استفاده شده است. ساخت این لوله روی یک قالب متغیر و بر اساس فرایند الیاف پیجی صورت می‌گیرد. استفاده از این فرایند، امکان به‌کارگیری الیاف پیوسته شیشه را در اطراف لوله و همچنین الیاف بریده شده ناپیوسته در ترکیبات آن را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی لوله فایبرگلاس GRP

لوله فایبرگلاس یکی از محکم‌ترین لوله‌های تک‌جداره تحت‌فشار است که از آن در موارد مختلفی از جمله انتقال آب در فشار بالا استفاده می‌کنند. کاربرد زیاد این لوله باعث شده است که افراد، کنجکاوی زیادی درباره ساختار و مشخصات آن داشته باشند. به همین دلیل، با این سؤال مواجه می‌شوند که ساختار و مشخصات فنی لوله GRP چگونه است؟

لوله GRP در قطرهای 100 الی 2400 میلی‌‌متر و در طول 6 الی 12 متر تولید می‌شود که توانایی تحمل فشار 6 الی 32 بار و سختی 2500 تا 10000 پاسکال را دارند.

ازآنجایی‌که از آن‌ها در شبکه‌های فاضلاب ثقلی و تحت‌فشار استفاده می‌کنند، کارخانه‌ها و تولیدکنندگان آن باید نوع اتصالات و نحوه آب‌بندی لوله‌ها را مطابق استاندارد‌های مربوطه تولید کنند تا از ورود آب خارجی به داخل یا فاضلاب داخل لوله به محیط اطراف جلوگیری شود. معمولاً لوله ‌فایبرگلاس فاضلابی را بر اساس استانداردهای زیر تولید می‌کنند:

  • ASTM D3517-D3262
  • DIN16868
  • AWWA C950
  • ISIRI 10729

انواع لوله GRP

همانطور که گفتیم، لوله فایبرگلاس GRP در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. طبیعتاً هدف از تولید مدل‌های مختلف این است که از هرکدام از آنها به دلیل ویژگی خاصی که دارند، در مکان مخصوصی استفاده ‌شود. در ادامه انواع این لوله‌ها را معرفی خواهیم کرد.

لوله Uni-Axial

لوله Uni-Axial یا همان لوله تک‌محوری، یکی از مهم‌ترین لوله‌های GRP است که از آن برای کاربردهای دفنی و زیرزمینی استفاده می‌کنند. در هنگام استفاده از این لوله‌ها، حتماً باید بسترسازی و خاکریزی به بهترین شکل ممکن انجام شود. تحمل بار لوله Uni-Axial بسیار بالا است، به همین دلیل از این لوله در موارد دفنی و زیرزمین استفاده می‌کنند.

لوله Bi-Axial

لوله Bi-Axial یا دومحوری، یکی دیگر از انواع لوله‌های فایبرگلاس GRP است که وزن آنها یک‌چهارم لوله‌های فولادی است. از این لوله‌ها به‌خاطر مقاومت مکانیکی بالا، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر ضربه، قابلیت اجرا در مسیرهای کوهستانی و زمین‌های سنگی، با اسم لوله‌های شبه فولادی یاد می‌کنند. لوله Bi-Axial در موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به  انتقال آب شرب، انتقال فاضلاب شهری و صنعتی، انتقال آب دریا و… اشاره کرد.

لوله پایپ جک

لوله پایپ جک به‌گونه‌ای ساخته می‌شود که قادر به تحمل نیروی بالایی باشد. در بعضی از مواقع، شرایط محیطی اجازه ایجاد ترانشه را به پیمانکارها نخواهد داد. به همین دلیل، انتقال خطوط فاضلاب باید بدون ترانشه‌ها، فرورفتگی‌ها یا بسترهای عمیق انجام شود. در چنین شرایطی، از لوله‌های پایپ جک استفاده می‌کنند.

لوله ضدسایش و فرسایش

همان‌طور که اسم این لوله‌ها مشخص است، از آن‌ها برای جلوگیری از سایش و فرسایش استفاده می‌شود. ذرات معلقی که در سیالات وجود دارند، قادر به خوردگی و سایش لوله‌ها بوده و در نهایت طول عمر آنها را کاهش می‌دهد. ساختار لوله‌های سایش و فرسایش به‌گونه‌ای است که به‌خوبی در برابر این سیالات مقاومت می‌کنند.

کاربرد لوله های GRP

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که خوب است دررابطه‌با لوله فایبرگلاس GRP بدانید، این است که این نوع از لوله‌ها در چه مکان‌هایی و برای چه اهدافی کاربرد دارند. از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین کاربردهای این لوله، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سیستم‌های فاضلاب شهری؛
  • انتقال آب؛
  • انتقال انواع مایعات خورنده از جمله اسیدها و بازها؛
  • شبکه‌های آتش‌نشانی؛
  • تقویت انواع لوله‌های پلاستیکی از جمله پی‌وی‌سی و پلی‌اتیلن؛
  • خطوط زیر دریا؛
  • استفاده در سیستم‌های مکش آب دریا برای پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها؛
  • سیستم انتقالات سیالات شیمیایی در دماهای مختلف (تا 160 درجه سانتی‌گراد)؛
  • سیستم‌های آبیاری و زهکشی؛
  • سیستم‌های خنک‌کننده؛
  • پایه‌های برق‌آبی؛

مزایای استفاده از لوله grp

استفاده از لوله‌ فایبرگلاس GRP مزیت‌های مختلفی را به همراه خواهد داشت. همین مزیت‌های بسیار عالی باعث شده است که در بیشتر مکان‌ها از آنها استفاده شود. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این نوع از لوله‌ها، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • لوله‌های GRP خواص غیر رسانا دارند و برای محیط‌هایی که خطرات الکتریکی دارند، بسیار ایمن و کارآمد به شمار می‌آیند.
  • این لوله‌ها مقاومت زیادی در برابر خوردگی دارند که همین امر باعث افزایش طول عمر لوله‌ها و پایین آمدن هزینه‌ها می‌شود.
  • وزن پ لوله‌های GRP به نسبت آلومینیوم و فولاد بسیار پایین‌تر بوده و درعین‌حال توان بالایی هم دارند.
  • هزینه نصب این لوله‌ها پایین است و ساده‌تر می‌توان آنها را نصب کرد.
  • استحکام این لوله‌ها بسیار بالا است و با خیال راحت می‌توان در مکان‌های مختلف از آنها استفاده کرد.
  • مواد دیگری مانند تیتانیوم و فولاد وجود دارند که در برابر خوردگی مقاوم هستند؛ اما لوله‌ها GRP علاوه بر مقاومت در برابر این عامل مخرب، هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای هم دارد.
  • جابه‌جایی این لوله‌ها به دلیل وزن سبک، بسیار راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است.
  • در برابر اشعه IUV، اشتعال، نفوذ، مقاومت بالایی دارد.
  • در مسیر جریان و کاهش تلاطم، امکان تولید اتصالات خاص با ایجاد کمترین انحراف وجود دارد.
  • ابزارآلات با نصب ساده به همراه اتصالات ارزان‌تر، قابلیت نصب در محل اجرا را آسان‌تر می‌کند.
  • در لوله‌های فایبرگلاس GRP، هزینه‌های پمپاژ و بهره‌برداری، کمتر و سرعت جریان سیال، بیشتر است.

لوله فایبرگلاس فاضلابی

قیمت و خرید لوله فایبرگلاس GRP از لوله آنلاین

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که خریداران در هنگام خرید لوله فایبرگلاس GRP به آن توجه می‌کنند، قیمت لوله‌ها است. بهتر است بدانید که عوامل مختلفی مانند قطر لوله فایبرگلاس، کیفیت متریالی، نوع لوله و طول آن تأثیر مستقیمی روی قیمت تمام شده می‌گذارد. پس باید ابتدا نوع لوله و مقدار موردنیاز خود را تعیین کنید و سپس با مراجعه به شرکت تولیدی  مورد نظر و درخواست لیست قیمت لوله grp، از قیمت آن مطلع شوید. البته ممکن است با توجه به نوسانات ارز، نتوان لیست قیمت ثابتی را دریافت کرد و شرکت تولیدی و عرضه‌کننده این محصول، قیمت روز آن را در اختیار شما قرار دهند.

شرکت انرژی سازان که سابقه‌ای بیش از 30 سال در حوزه صنعت لوله و اتصالات را در کارنامه خود ثبت کرده است، با برند لوله آنلاین که یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی فروش لوله و اتصالات است، بستر خرید انواع لوله فایبرگلاس با کیفیت و قیمت مناسب را به صورت آنلاین برای شما فراهم کرده است.

شما با مراجعه به سایت فروشگاهی لوله آنلاین می‌توانید به مقایسه و بررسی انواع لوله و اتصالات بپردازید و آن‌ها را محصولات فروشگاه‌های دیگر نیز مقایسه کنید. قیمت مناسب در کنار کیفیت کالا از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از لوله آنلاین است. ضمن اینکه دیگر خبری از صرف زمان زیاد برای خرید لوله فایبرگلاس grp و سایر محصولات مشابه نیست و فقط با انجام چند کلیک ساده پس از بررسی محصول مورد نظر، آن را ثبت کرده و سفارشتان را در آدرسی که ثبت کرده‌اید، دریافت می‌کنید. ارتباط ما با شما همچنان ادامه دارد و حمایت خود را از مشتریان با ارائه ضمانت و پشتیبانی کامل، ادامه می‌دهیم. کافی است با کارشناسان ما در بخش فروش لوله و اتصالات تماس بگیرید.

فیسبوک
تلگرام
واتساپ
ایمیل
لینکدین
توییتر

جدیدترین مطالب وبلاگ

اینستاگرام

تلگرام

واتس اپ

ایتا

جدیدترین محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لـــــوله آنـــــلاین